1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 12 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 15 ve 29

Konu: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

  1. #1

    Ad-Soyad: Muhammed
    Kayıt: 08.12.2011 • Yaş: 21
    Konum: İstanbul
    Mesajlar: 32
    Araç: 2008 Citroën Berlingo 1.9 Dizel 72 Beygir

    Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Merhaba, sitenize yeni üye oldum. Ve burayı bulduğum için çok mutluyum.

    Öncelikle arabamız 2008 Citroen Berlingo 1.9 D. Benim bu araçla ilgili birçok sorum var ve oldukça da yazacağım.
    Sorularım şu şekilde.

    -Ruhsatta beygir gücü yazmıyor, aracımın beygir gücü ve torku nedir?

    -Aracı hareket ettirmeden önce yaklaşık 3 dakika ısıtıyorum. Bana böyle tavsiye edildi yani. Ve gerçekten bir süre sonra motorun sesi değişiyor. Bunu siz de yapıyor musunuz, sağlıklı birşey mi bu?

    -Aracı 21.000 KM'de bir motor ustasından aldım. Araç 0 gibi, kullanmamış sayabiliriz. Benim korkum bu aracın motoru küsmüş müdür? 3000 devirde vites atmaya özen gösteriyorum. Siz kaç bin devirde atıyorsunuz, sınır kaç olmalı?

    -Arabayı devirli sürmek istediğimde, mesela 4000 devirde vites atmak istediğimde, güç kesintisi yaşıyor motor. Yani 4000'e rahat çıkıyor ancak daha sonra gücü azalıyor, hissedebiliyorum. Bu normal mi? Motoru ne kadar zorlamalıyım, sınırları nedir?

    -Araçta Turbo yok. Ancak turbolu modellerinde aklım kaldı. Fakat hep turbolu versiyonlarında arızalar çıkıyor, turbo muhafazasının demirle şekil verilerek sanayiciler tarafından tekrardan yapıldığını gördüm. Turbo bir artı mı? Çok farkı var mı? Turbosuz motorun ömrü daha uzun olur mu?

    -Güya Beylikdüzü'nde oturuyoruz fakat buranın da yolları berbat. Çukurlara ve çıkıntılara olabildiğince yavaş giriyorum. Ancak bu araçların süspansiyon sistemleri ne kadar dayanıklı? Bağımsız mı? Ve bu süspansiyonlarla viraja en fazla kaçla girilir, zorlanmalı mıdır?

    -Peugeot Partner'a göre artıları olduğu söyleniyor, bu gerçek mi? Aynı sınıftaki diğer araçlara göre farkları nelerdir?


    Bu sorularım epeydir aklımda, yanıtlayabilecek biri varsa Allah razı olsun. Diğer tüm tavsiyelerinize de çok ihtiyacım var gerçekten. Bir aya kadar uzun yola çıkacağım, Kayseri'ye gideceğim. Lütfen yardımcı olun. Bu arada böyle bir site hazırladığınız için teşekkür ederim.

  2. #2
    ibokozan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: ibrahim kozan
    Kayıt: 06.08.2011 • Yaş: 26
    Konum: Kayseri
    Mesajlar: 2.773
    Araç: 2005 Citroën C5 2.0 hdi sxpk

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    aynı konuyu 2 defa açmanıza gerek yoktu. hoş geldiniz. sitede bir kaç arkadaş berlingo sahibi size sorularınızda yardımcı olurlar, ben kayseriliyim ? hayırdır neden gidiyorsunuz kayseriye ?

  3. #3
    efdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: İsmail MRMR
    Kayıt: 20.04.2011 • Yaş: 26
    Konum: İstanbul/Beyoğlu
    Mesajlar: 2.472
    Araç: 2013 Başka Marka Kia Rio 1.4 crdi Fancy

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Diğer konu silinmiştir.
    Öncelikle aramıza hoşgeldiniz benim bu konu hakkında bilgim yok fakat bilen arkadaşlarım mutlaka yardımcı olacaktır benim size sormak istediğim sadece 1 soru var ARACI ALMADAN ÖNCE CİTROEN YETKİLİ SERVİSİNDE ARACI KONTOROL ETTİRDİNİZMİ YANİ EKSPERTİZ YAPTIRDINIZMI ?

  4. #4
    Gookhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: Gökhan HIZAL
    Kayıt: 07.02.2011 • Yaş: 26
    Konum: Rize & Gümüşhane
    Mesajlar: 9.602
    Araç: 2006 Citroën C3 1.6 HDI SX - Cam Tavan

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Muhammed Bey merhaba, forum sayfamıza hoşgeldiniz. Sorularınıza yanıt vermeye çalışıyım.

    1. Aracınız 71 beygir gücündedir. Bu gücünü 4600 devir / dakikada verir. Torku ise 125 Nm'dir. 2500 devir/dakikada verir.
    2. Motor en çok ilk çalışmada aşınır. Motor ortalama sıcaklığına ulaşana kadar normalden daha fazla aşınır ayrıca daha fazla yakıt tüketir. Çalıştırırken kızdırma bujisinin ışığı sönene kadar bekleyip çalıştırınız. Sonra yavaş yavaş gaza basın. Gaza basarken gereksiz yere pedala sonuna kadar basmayın.
    3. Motor niye küssün ki? Ne güzelki az kullanılmış. Vites değişim devriniz gayet uygundur.
    4. Motorunuz maksimum gücünü 4600 d/d'de vermektedir. Bu devrin üzerine çıkmanıza gerek yoktur. Çünkü aracın gücü bu devirden itibaren düşmeye başlar.
    5. 2001-2004 arasında sizin kullandığınız 1.9 motora sahip berlingo kullandık. 2004 senesinde aracı 2.0 hdi 90 beygir berlingo ile değiştirdik. İnanın araçtan sıkıldık ama sırf motorunun performansı ve yakıt tüketiminden sebep aracı değiştirmeye pek yanaşamıyoruz. Turbolu yeni nesil dizel motorlar hem son derece ekonomik hemde performanslıdır. Aracımız 7.5 senelik ve 90.000 kilometrede ancak şimdiye kadar ciddi bir arızası olmadı. Önceki berlingo'yu 45.000 kilometre kullanmıştık. Ondada herhangibir sorun yaşamamıştık. Yani aracını hor kullanmayan ama zaman zaman limitlerini sonuna kadar zorlayan biri olarak bunları diyebilirim. Onun dışında tecrübe etmeden uzun ömürlü olur, kısa ömürlü olur gibi kulaktan doğma yorumlar yapmak doğru olmaz.
    6. Aracınız Peugeot 306 baz alınarak üretilmiştir. Yani alt yapısı bir otomobilin güçlendirilmesiyle geliştirilmiştir. Kullanmakta olduğunuz Berlingo'da piyasadaki birçok rakibine göre üstün bir yol tutuş özelliği vardır. Çünkü arka süspansiyonu bağımsızdır. Yaprak yay (makas) yoktur. Birçok derginin yaptığı adil karşılaştırmada yol tutuş konusunda rakiplerinden geri kalmamıştır. Virajlara şu hızla güvenle girebilirsiniz diye birşey demem doğru olmaz. Çünkü yol, hava, lastik, yük gibi şartlar her yerde ve zaman aynı değildir. Ayrıca aracınız ESP gibi yardımcı yol güvenliği ekipmanı yoktur. Bu nedenle virajlarda temkinli sürünüz.
    7. Peugeot Partner'e göre tek artısı olabilir, o da Türkiye'de üretilmemesi. Belki Berlingo'nun ithal edilmesine bağlı olarak işçilik farkı olabilir. Onun dışında bir artısının olduğunu sanmıyorum. Birde iki markanın kullandığı lastik markaları farklıdır. Böyle bir fark olabilir.

    Keyifli sürüşler, keyifli forumlar.
    Her üye siteye yazdıklarından kendisi sorumludur. TRCitroen.com, üyelerin ve ziyaretçilerin siteye gönderdikleri yorumlardan sorumlu tutulamaz ve sitede yer alan içeriğin doğruluğunu ve güncelliğini garanti etmez. Forum kurallarını olabildiğince kısa tuttuk. Lütfen göz ardı etmeyelim, okuyalım.

    Rize, Trabzon, Artvin, Gümüşhane, Bayburt ve Giresun illerinde ikamet eden üyelerimizi Doğu Karadeniz grubumuza bekleriz.

    2001 Citroen Berlingo 1.9D | 2004 Citroen Berlingo 2.0 HDi | 2012 Peugeot Bipper 1.4 HDi | 2006 Citroen C3 1.6 HDi

  5. #5

    Ad-Soyad: Muhammed
    Kayıt: 08.12.2011 • Yaş: 21
    Konum: İstanbul
    Mesajlar: 32
    Araç: 2008 Citroën Berlingo 1.9 Dizel 72 Beygir

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    İbrahim bey, hemşerimi bulmak beni mutlu etti. Hoşbulduk. Düğünümüz var, onun için ilk uzun yolumuzu yapacağız inşallah

    Efdal bey, hoşbulduk. Teşekkür ederim. Çok güzel bir noktaya değindiniz. Gerçekten de yaptırmayı unuttuk. Ancak bu konu hakkında da ayrıntılı bilgim yok. Yaptırmak gerekli midir, fiyatı nedir, ne işe yarar bu kontrol tam olarak bana bilgi verirseniz çok sevinirim.

    Gökhan bey, sorularımı tek tek yanıtladığınız için gerçekten çok teşekkür ederim. Citroen'ler hakkında gerçekten bilgili olduğunuzu görüyorum. Tavsiyelerinizi aklımda tutacağım. Çok teşekkür ederim.

    306 baz alınarak üretilmesi bu aracı bir nevi otomobil gibi yapıyor galiba. Ancak yüksek olması ve ağırlığı sebebiyle onlar kadar seri kullanamayız sanıyorum.

    Bizim 3 sene kadar öncesine kadar, 2002 Peugeot Partner aracımız vardı. Motorun şimdiki araçta aynı motor olduğunu farkettim. O motor biraz hantaldı. Şimdiki biraz daha atik. Üzerinde düzeltmeler yapılmıştır diye umuyorum gerçekten.

    Bir de sormak istediğim son birşey var. Araç yüksüzken tekerleklere kaç bar hava basıyorsunuz?

    Çok soru soruyorum farkındayım ama araç hakkında bilmediğim şey kalmasın istiyorum. Çok bilgisizim bu konuda.

  6. #6
    efdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: İsmail MRMR
    Kayıt: 20.04.2011 • Yaş: 26
    Konum: İstanbul/Beyoğlu
    Mesajlar: 2.472
    Araç: 2013 Başka Marka Kia Rio 1.4 crdi Fancy

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Muhammed bey baktırmanızı önerirdim yetkili servise baktırmanızın yararları şunlarsın aracın örneğin 80 noktasına kadar bakıyorlar
    Kaput,motor,km, vs vs orjınal km olup olmadığından şühelerim vardı o yüzden baktırmanızı isterdim hele bu motor ustaları az çakal olmuyorlar arabaları satabilmek için elinden gelini yaparlar ve km ile oynama yapabilirler. yetkili serviste en fazla fiyatı 300.00TL olabilir tahmını bir fiyataracına göre değişiyor fiyatlar 200 TL ye de var '50 TL yede var.

  7. #7

    Ad-Soyad: Muhammed
    Kayıt: 08.12.2011 • Yaş: 21
    Konum: İstanbul
    Mesajlar: 32
    Araç: 2008 Citroën Berlingo 1.9 Dizel 72 Beygir

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Haklısınız, cidden önemli noktalar bunlar. Çok teşekkür ederim, en kısa sürede yaptırmaya çalışacağım. Bir sıkıntısı varsa bile, şimdi ortaya çıksın. Yaptıralım temiz kullanalım.

  8. #8
    Gookhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: Gökhan HIZAL
    Kayıt: 07.02.2011 • Yaş: 26
    Konum: Rize & Gümüşhane
    Mesajlar: 9.602
    Araç: 2006 Citroën C3 1.6 HDI SX - Cam Tavan

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Expertiz raporunda aracın orijinal olmayan birçok parçası tespit edilebiliyor. Kazalı olup olmadığı öğrenilebiliyor. Aracın kilometresinin geri alınıp alınmadığını öğrenilebiliyor. Boya yapılmış yerleri öğrenilebiliyor. Aracın mevcut sorunları öğrenilebiliyor. Bu nedenle ikinci el araç alımında expertiz büyük öneme sahip. Ancak bu söylediğim maddeler için ne ben nede servisler %100 doğruluk veremez. Örneğin hiç resmi serviste bakıma alınmayan aracın kilometresinin orijinal olup olmadığına kesin birşey söylenemez. Expertiz birçok resmi citroen servisinde 70-100 tl arası meblalarla yaptırılabilir.

    Gelelim diğer sorunuza. Berlingo sonuçta ticari bir araç. Peugeot 306'nın yol tutuşunu, performansını bu araçtan beklemek insafsızlık olur.
    Aracınızdaki motor yanlış bilmiyorsam 90'lı yılların başında geliştirildi. Zamanla yeni teknolojilerle üzerinde bazı değişiklikler yapıldı. Örneğin 2001 model berlingo'nun kızdırma bujilerinden motoru çalıştırırken ses gelmesine rağmen sonraki yıllarda üretilen aynı motorlu berlingo'larda bu ses yok.

    Lastik havasını konforunuza göre ayarlayın. Üzerinde standart Michelin 165/75R14 lastikler varsa 32 yada 34 PSi basıncı deniyebilirsiniz.

    Her türlü sorunuzu çekinmeden yazınız. Benzer şekilde farklı kategorilerdeki diğer kullanıcıların sorularına yanıt verirseniz bizde çok mutlu oluruz.
    Her üye siteye yazdıklarından kendisi sorumludur. TRCitroen.com, üyelerin ve ziyaretçilerin siteye gönderdikleri yorumlardan sorumlu tutulamaz ve sitede yer alan içeriğin doğruluğunu ve güncelliğini garanti etmez. Forum kurallarını olabildiğince kısa tuttuk. Lütfen göz ardı etmeyelim, okuyalım.

    Rize, Trabzon, Artvin, Gümüşhane, Bayburt ve Giresun illerinde ikamet eden üyelerimizi Doğu Karadeniz grubumuza bekleriz.

    2001 Citroen Berlingo 1.9D | 2004 Citroen Berlingo 2.0 HDi | 2012 Peugeot Bipper 1.4 HDi | 2006 Citroen C3 1.6 HDi

  9. #9

    Kayıt: 10.08.2011 • Yaş: 24
    Konum: GEBZE(82)
    Mesajlar: 432

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Berlingo lastik hava basınları 34 psi yap yük vs. göre artırabilirsiniz. Yol tutuşu diğer rakiplerine göre çok iyi bence . Ben vitesi 3.500'De değişiyorum rampalarda 4.bin civarı . . . Araçı hareket ettirmeden önce ısıtmanız herzaman iyidir. Motorun biraz ısınmasını bekleyin böylelikle motorun aşınmasını engellersiniz daha rahat hareket eeder.
    Bildigin Gibi DeğiL .

  10. #10
    schumici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: Furkan SEVİN
    Kayıt: 05.05.2011 • Yaş: 26
    Konum: Ankara
    Mesajlar: 12.725
    Araç: 2011 Citroën DS3 1.6 THP 156 HP Sky Edition

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    aramıza hoşgeldiniz
    İnsanların düşüncelerini değiştiremem, ama insanların düşündükleri de gerçekleri değiştirmez...



    2003 C3 1.6i 110 HP Gök Mavi (2009-2011) -----> 2011 DS3 1.6 THP 156 HP DSport Sky Edition

  11. #11
    Furkanerdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: Furkan Erdoğan
    Kayıt: 24.04.2011 • Yaş: 19
    Konum: Kayseri-Melikgazi
    Mesajlar: 2.852
    Araç: 1997 Citroën Xantia 2.0 16 V 135 BG

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Hoşgeldiniz.

    2000 Üyeyi aşkın facebook sayfamıza beklerim.
    Xsara Facebook Sayfası Link=>
    https://www.facebook.com/CitroenXsaraTR

  12. #12

    Ad-Soyad: Muhammed
    Kayıt: 08.12.2011 • Yaş: 21
    Konum: İstanbul
    Mesajlar: 32
    Araç: 2008 Citroën Berlingo 1.9 Dizel 72 Beygir

    Re: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Özellikle motor hakkında söyledikleriniz bir nebze olsun beni rahatlattı Gökhan bey. Tüm yardımlarınızdan dolayı gönülden teşekkür ederim. Bildiğim konularda da yardımcı olacağım herkese.

    Tayfun bey, teşekkür ederim. Bu konularda emin olmam sürüşümü bizzat etkiliyor, sağolun.

    Furkan bey hoşbulduk teşekküre derim
    Furkan Erdoğan bey, aynı şekilde hoşbulduk teşekkür ederim

  13. #13

    Ad-Soyad: Burak Sancak
    Kayıt: 29.10.2012 • Yaş: 24
    Konum: İstanbul
    Mesajlar: 6
    Araç: 2003 Citroën Berlingo FG 800 1,9 D 2 PLC

    Cevap: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    -Arabayı devirli sürmek istediğimde, mesela 4000 devirde vites atmak istediğimde, güç kesintisi yaşıyor motor. Yani 4000'e rahat çıkıyor ancak daha sonra gücü azalıyor, hissedebiliyorum. Bu normal mi? Motoru ne kadar zorlamalıyım, sınırları nedir? | aynı sorun bendede var.

  14. #14
    Birkan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: Birkan GENÇ
    Kayıt: 19.04.2011 • Yaş: 24
    Konum: İstanbul - Trabzon
    Mesajlar: 411
    Araç: 2008 Başka Marka Seat İbiza 1,4 TDI

    Cevap: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Alıntı Burak Sancak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Arabayı devirli sürmek istediğimde, mesela 4000 devirde vites atmak istediğimde, güç kesintisi yaşıyor motor. Yani 4000'e rahat çıkıyor ancak daha sonra gücü azalıyor, hissedebiliyorum. Bu normal mi? Motoru ne kadar zorlamalıyım, sınırları nedir? | aynı sorun bendede var.
    Dizel motor benzinli motor gibi kesiciye yakın devirlerde yani 5000 - 6500 devirlerde max. performans vermez belli bi devir bandı vardır o devirlerde daha performanslıdır.

    Dizel araçta zaten 4000'den sonra devir çevirmek boşunadır, performans kaybıdıır.

  15. #15
    Death1963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ad-Soyad: Orhan DÖNER
    Kayıt: 06.10.2011 • Yaş: 33
    Konum: PapazCesme/BURSA
    Mesajlar: 946
    Araç: 2012 Citroën Nemo 1.4 HDI

    Cevap: Citroen Berlingo 1.9 D Sorularım

    Alıntı Burak Sancak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Arabayı devirli sürmek istediğimde, mesela 4000 devirde vites atmak istediğimde, güç kesintisi yaşıyor motor. Yani 4000'e rahat çıkıyor ancak daha sonra gücü azalıyor, hissedebiliyorum. Bu normal mi? Motoru ne kadar zorlamalıyım, sınırları nedir? | aynı sorun bendede var.
    4.000 devir zaten yüksek bir devir gucu okadar zorlamanın anlamı yok 5500 devirden sonra aractakı kasılma normaldir fakat yüksek hızlarda aracınız 4.000 devirden sonra güç kaybediyorsa debriyaj plakasını kontrol etmenızı tavsiye ederım

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 23.10.2014, 17:13
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23.06.2014, 10:55
  3. Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 15.09.2013, 00:07
  4. Citroen Berlingo Klavuzları
    By Gookhan in forum Citroën Berlingo
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 14.09.2011, 10:11
  5. Citroen Berlingo Kamp Aracı
    By Gookhan in forum Citroën Berlingo
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 13.06.2011, 13:46

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •